Terenul de sport va fi transformat în parc.

Revoluția pedagogică: Săli de detenție sau terenuri de sport?

Într-o încercare de a reinventa pedagogia și de a aborda problema comportamentului necorespunzător al elevilor, conducerea unui liceu din Suceava propune o abordare inedită a noii măsuri din „Statutul elevului”. Aceasta prevede ca elevii cu comportament problematic să fie sancționați nu prin izolare, ci prin activități fizice care să le consume energia și să le permită să gestioneze emoțiile într-un mod constructiv.

Un nou model de disciplină: Sportul ca pedeapsă și recompensă

Directorul Liceului cu Program Sportiv din Suceava, Ciprian Anton, vede în această măsură o oportunitate de a transforma comportamentul elevilor prin sport. În loc să fie trimiși în săli de detenție, elevii vor fi îndrumați spre terenul de sport, unde vor fi încurajați să își consume energia prin mișcare. Această abordare, susține Anton, nu numai că va ajuta la gestionarea emoțiilor, dar va și preveni izolarea socială a elevilor cu probleme de comportament.

Un echilibru între pedeapsă și recompensă

Profesorul Ițco Andrei, unul dintre cei care vor implementa această măsură, explică că exercițiile vor varia în funcție de gravitatea comportamentului elevului. În prima fază, elevii vor fi invitați să asiste la activitățile sportive din tribună, în timp ce abaterile repetate vor fi sancționate cu exerciții fizice mai intense. Această abordare combină pedeapsa cu recompensa, oferind elevilor o oportunitate de a-și îmbunătăți comportamentul prin sport și mișcare.

Un experiment pedagogic: Rezultatele rămân de văzut

Deși această abordare este inedită și poate părea radicală, psihologii susțin că sportul și mișcarea pot avea un impact pozitiv asupra gestionării emoțiilor și a comportamentului elevilor. Cu toate acestea, eficacitatea acestei măsuri rămâne de văzut. Va reuși oare această abordare să transforme comportamentul problematic al elevilor într-un comportament adecvat și constructiv? Doar timpul ne va spune.

Sursa: Realitatea.net