TITULARIZARE 2024 – Candidați cu note aproape de 1.

Un Eșec Monumental în Învățământ: Nota 1,55 la Istorie

Într-o lume în care educația este considerată cheia succesului, un candidat a reușit să obțină nota 1,55 la proba scrisă a examenului pentru disciplina Istorie. Acest rezultat nu este doar dezamăgitor, ci și alarmant, având în vedere că persoana în cauză are o vechime în învățământ de șase ani. În ciuda experienței sale, nu a reușit să obțină nici măcar nota 5, pragul minim pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire).

Un Eșantion Îngrijorător al Calității Învățământului

Următoarea cea mai mică notă obținută la aceeași disciplină este 2,30, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la calitatea pregătirii candidaților. Într-un context în care pentru a obține statutul de titular (angajare pe perioadă nedeterminată), candidații trebuie să obțină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului, aceste rezultate sunt cu atât mai îngrijorătoare.

Un Tablou Dezolant al Rezultatelor la Examen

La examen au fost prezenți 31.237 de candidați, dar 2.669 s-au retras, 49 au fost eliminați, iar 51 de lucrări au fost anulate. Mai puțin de 42% dintre profesori au obținut nota de titularizare. Aceste cifre dezvăluie un tablou dezolant al situației din învățământ, unde performanța pare a fi o excepție, nu norma.

Un Apel la Reflecție și Schimbare

În lumina acestor rezultate, este necesară o reflecție profundă asupra sistemului de învățământ și a modului în care acesta pregătește viitorii profesori. Este evident că există o discrepanță între așteptările sistemului și realitatea performanței candidaților. Este timpul să ne întrebăm: ce putem face pentru a îmbunătăți această situație?

Sursa: Realitatea.net