Elevii trebuie să știe noile reguli despre nota la purtare.

Un nou regulament școlar: Absențele nemotivate și impactul lor asupra mediilor la purtare

Într-o lume în care educația este esențială pentru dezvoltarea personală și profesională, absențele nemotivate din școală pot avea consecințe semnificative. În acest context, proiectul de Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) 2024 propune o abordare nouă, care vizează o mai mare responsabilizare a elevilor. Articolul 28 din acest proiect stipulează că, pentru elevii din învățământul gimnazial și liceal, la fiecare 40 de absențe nemotivate pe an școlar sau la 20% absențe nejustificate la o disciplină de studiu, media anuală la purtare va fi diminuată cu un punct.

Media la purtare: Un barometru al comportamentului școlar

Media la purtare nu este doar o reflectare a comportamentului elevului în sala de clasă, ci și un indicator al angajamentului acestuia față de procesul educațional. În acest sens, proiectul ROFUIP 2024 propune ca media la purtare să fie ajustată pe parcursul anului școlar, în funcție de comportamentul elevului și de numărul de absențe nemotivate. Astfel, elevii vor primi note la purtare în fiecare modul, iar la sfârșitul fiecărui interval de cursuri se va acorda o notă sau un calificativ la purtare. În cazul în care un elev înregistrează un număr de absențe nemotivate, media la purtare se va diminua în mod corespunzător.

Implicațiile absențelor nemotivate asupra burselor școlare

În contextul în care educația este esențială pentru dezvoltarea personală și profesională, absențele nemotivate pot avea consecințe semnificative. Începând cu anul școlar 2024-2025, media 10 la purtare va deveni o condiție obligatorie pentru obținerea burselor școlare. Astfel, elevii care acumulează mai mult de 10 absențe nemotivate într-o lună nu vor mai fi eligibili pentru bursele de excelență, merit, reziliență, socială sau tehnologică în luna respectivă. Această măsură subliniază importanța angajamentului față de procesul educațional și a responsabilității față de propriul parcurs școlar.

Concluzie: O nouă paradigmă în educație

Proiectul ROFUIP 2024 propune o nouă abordare a educației, care pune accent pe responsabilitate și angajament. Absențele nemotivate nu sunt doar o problemă de disciplină, ci și un indicator al angajamentului elevului față de procesul educațional. Prin urmare, este esențial ca elevii să înțeleagă importanța prezenței la școală și consecințele absențelor nemotivate asupra mediilor la purtare și a eligibilității pentru bursele școlare.

Sursa: Realitatea.net