Federația Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor anunță public că SINDICATUL EQUITAS din penitenciarul Târgșor, reprezentat de Adrian Grigoroiu, s-a alăturat FSANP și totodată solicita in mod public, încetarea abuzurilor la penitenciarul de Femei Ploiesti Târgșorul Nou.
Dorim o colaborare fructuoasă și plină de reușite, in ceea ce privește apărarea drepturilor angajaților.
Astfel, Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor își mărește familia sindicală.
SINDICATUL EQUITAS din penitenciarul de Femei Ploiesti Târgșorul Nou, reprezentat de Adrian Grigoroiu, s-a alăturat FSANP.
Cosmin Dorobanțu, președintele FSANP, solicită încetarea ABUZURILOR la Penitenciarul de Femei Târgșorul Nou, luat la ochi de șefimea ANP-ista care încearcă mazilirea unor șefi prin hărțuiri sistematice.
Ministerul Afacerilor Interne a pus în transparență decizională proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, care aduce următoarele schimbări, precizeaza cei de la sindicatul Europol, astfel:
La concursul de admitere în instituțiile de învățământ ale MAI vor putea participa și candidații cu tatuaje pe corp, singura restricție fiind pentru cei cu tatuaje pe față, gât sau alte zone ale capului.
Se va legifera acordarea gradului profesional în funcție de vechimea în MAI și pentru absolvenții Academiei de Poliție, forma de învățământ la zi. Momentan se acordă doar pentru polițiștii care urmează cursuri la Academia de Poliție la forma, frecvență redusă.
Apare obligativitatea îndeplinirii tuturor condițiilor de ocupare prevăzute în fișa postului în cazul împuternicirii pe funcție, față de situația actuală când trebuia îndeplinită doar condiția de studii.
La concursul pentru ocuparea postului de conducere/execuție vacant se introduce obligativitatea înregistrării și audio și video, față de situația de acum când putea fi aleasă doar o singură formă.
Se introduce posibilitatea decontării cheltuielilor de asistență juridică și după ce a fost desfășurat procesul penal/civil, în termen de 3 ani, față de situația actuală când se puteau deconta doar pe timpul cât polițistul avea calitate în dosar.
Se reintroduce ”Atenționarea” polițistului, ca măsură administrativ-preventivă, după ce este efectuată cercetarea disciplinară, neavând efecte asupra raporturilor de serviciu ale polițistului. Momentan, pot fi dispuse sancțiuni ce produc efecte, precum mustrarea, diminuarea drepturilor salariale sau amânarea înaintării în gradul profesional următor.
Se introduc noi condiții de îndeplinit pentru membrii Consiliului de Disciplină, fiind asigurată participarea echitabilă a membrilor colectivului, prin raportare la numărul de desemnări anterioare.
Se dă posibilitatea modificării raporturilor de serviciu prin mutare, delegare, detașare sau împuternicire și atunci când polițistul e cercetat disciplinar, procedura continuându-se la noua unitate, față de situația actuală, când nu se pot modifica raporturile de serviciu pe timpul cercetării disciplinare;
Se legiferează situația răspunderii materiale a polițistului, asta după ce în anul 2022, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională OUG nr. 121/1998, actul normativ prin care polițiștii erau cercetați administrativ.
Organizația Națiunilor Unite, prin Rezoluția 33/40 din 29 nov. 1985, a adoptat un set de reguli de uniformizare privind aplicarea justiției delincvenților minori, denumite și REGULILE DE LA BEIJING, reguli care – deși cu oarecare întârziere, caracteristică – capătă reflexe și în România. Principiul de bază, conform căruia ”interesul minorului primează”, s-a impus la noi acestui set de reguli și grație Convenției ONU privind drepturile copilului, adoptată în 1989 și ratificată un an mai târziu de România, apoi regăsit în Legea 272/2004 privind drepturile copilului și în alte norme, dezvaluie Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.
Trebuie reținut, că pe lângă acest principiu, nu mai puțin importante sunt dispozițiile legate de nevoia specializării organelor judiciare, așa cum o găsim clar precizată la art. 6: ”Persoanele care o exercită vor trebui să fie special pregătite şi formate pentru a se folosi de această pregătire în mod judicios şi conform funcţiilor şi mandatelor respective”. Nu întâmplător, art. 41 din Legea 304/2004 privind organizarea judiciară reglementează judecarea cauzelor cu minori de către tribunale specializate.
Regula 12 de la Beijing (Regula 85 ONU pentru protecția copiilor privați de libertate), se referă direct și explicit la polițiști: ”Pentru a se achita mai bine de funcţiile lor, ofiţerii de poliţie care se ocupă frecvent sau exclusiv de minori sau care se consacră, mai ales, prevenirii delincvenţei juvenile trebuie să primească o instruire şi o formaţie specială. În marile orașe, ar trebui să fie create în acest scop servicii speciale de poliţie.” Dacă, în România, principiul specializării se regăsea la nivel de Parchete (până în 1989 a existat câte un procuror specializat în cauzele cu minori, renunțându-se în 1990 la această organizare), la Poliție aceste dire Sursa: incisivdeprahova.ro