Comisia European a venit cu un set de reglementari mai clare în ceea ce privește folosirea campaniilor de marketing, de la măsuri foarte clare de etichetare a conținutului deepfake generat de inteligența artificială prin sisteme informatice, etichetarea clară a publicității politice și de ce nu fixarea unor echipe interne care să filtreze foarte clar în raport cu aceste mari platforme de socializare și marketing modul în care un anumit conținut poate să fie considerat nepotrivit din punct de vedere electoral. „Nu urmărește nimeni să interzică utilizarea unei anumite platforme, ci doar ne dorim niște reguli foarte transparente care sunt valabile pentru toate platformele într-o formă în care să nu se atingă dreptul la libera exprimare și dreptul fundamental al oamenilor de a discuta și de a-și exprima opiniile în spațiul public”, a explicat ministrul Digitalizării, la Euronews România. „Tiktok este o platformă care are peste șapte milioane de utilizatori în România, la fel ca Facebook, Instagram sau Twitter. Fiecare om politic din țara asta are tot dreptul să se promoveze. Nu putem să îngrădim dreptul lor de a comunica. Singura zonă care trebuie foarte clar explicată atunci când vorbim de campanii politice. Un alt element care nu este încurajat și dorim să-l oprim este încurajarea neprezentării la vot. E tot o măsură antidemocratică”, a mai spus ministrul Digitalizării. „Bineînțeles că TikTok trebuie reglementat și va fi reglementat. Congresul SUA a somat TikTok să își vândă operațiunile către o entitate locală. Lucrul acesta se va întâmpla dacă vor dori să mai opereze în SUA. Europa merge în aceeași direcție. Marile platforme Meta, Facebook și Google, X sunt în zona de reglementare. Pot să fiu foarte sigur că va veni rândul Tik Tok să fie reglementat. Singurul lucru pe care poți să îl faci TikTok dacă nu se ține de treabă este să îl închizi. Va fi reglementat sau închis”, este opinia lui Lucian Romașcanu.
Sursa: Realitatea.net